SÆLGES – Suzuki Swift Sport 2012 – ny pris

Mesterskabsvindene bil sælges
Suzuki swift sport bygget i 2012

img_5214

Bilen har vundet DIF danmarks mesterskabet 2 gange. I 2012 hvor bilen blev kørt af tommy nygaard. Og i 2016 af Mads H. Frederiksen. Og er den bil med flest topplaceringer i 2016. Så helt klart en bil med vinder potentiale!

Bilen står med 2 vejs öhlins undervogn i for og bilstein i bag. Komplet bur svejst ud i tårnene. Og har aldrig haft større skader.

Det sidder i bilen:
transponder.
hovedafbryder elektrisk.
bred gt spejl.
godkendt ildslukker. bundpedal plade.
bly kasse uden bly.
armerede bremseslanger.

Mads Hedegaard Frederiksen

fartstrup motorstyring-ECU.
8 stk. 16″ braid fælge og 4 stk. 15″ fælge.
Komplet konstrueret racing udstødning med racer katalysator.
Komplet nylonbøsninger i undervogn og motorophæng.
Carbon afdækninger i kabine
Sæde,rat og seler. Dog skal sæde og seler udskiftes til sæsonstart.
Fia godkendt benzinkobling
Laptimer

Der kan tilkøbes stor reservedels pakke for kr. 10.000,00 +moms. Kontakt for mere info.

Bilen sælges for kr. 85.000,00 +moms

Kontakt:
Mads H. Frederiksen
Telefon: 20766529
Mail: mfracing8541@gmail.com
eller
Jan H. Frederiksen
Telefon: 20421013

Udgivet i Sælges | Kommentarer lukket til SÆLGES – Suzuki Swift Sport 2012 – ny pris

Fra Gruppe N til internationale sejre

Man kan komme meget langt, hvis man starter med at køre racerløb i en Gruppe N klasse.

Det beviste 7 danske racerkørere i den forgangene weekend, da 24 timers løbet blev kørt i Dubai.

Helt sensationelt blev det til 3 danske klassesejre samt endnu en dansk bil på podiet, da det nu efterhånden traditionsrige langdistanceløb blev kørt i ørkenstaten.

Anders Fjordbach vandt 991 klassen for Black Falcon Team TMD Friction. Michael Carlsen og Kim Holmgaard vandt A3 klassen for Team Altran Peugeot. Henrik Sørensen vandt sammen med det Danske Team Eva Solo/K-rejser i A2 klassen, mens Steffan Jusjong og Peter Obel kørte sig til en flot 3. plads i den samme klasse for Team Sally Racing.

Anders Fjordbach har kørt et utal af klasser. I 2007 kørte han 1600 Challenge i en Peugeot 106, hvor det bl.a. blev til en sejr samt 3 podiepladser. Siden da har han kørt bl.a. VW Polo Cup inden at det i 2012 blev et spring op i toppen af den Danske racerverden med 3 sæsoner i DTC. Siden hen har han satset mere på det udenlandske baner, og har bl.a. opnået 2 sejre med Black Falcon teamet i deres Porsche Cup racer i 24 timers løbet i Dubai, heriblandt sejren i år. Ydermere har han kørt 2 sæsoner for Audi Sport Phoenix Racing, hvor han har deltaget i VLN samt 24 timers løbet på Nürburgring og udvalgte Blancpain løb.

Michael Carlsen var en del af det der dengang hed Goodyear Eagle Cup, hvilket var styret af Kørerforeningen Gr. N, der i dag står for Yokohama 1600 Challenge. Han vandt mesterskabet 2 gange i en Peugeot 205 GTI inden at han snuppede sin 3. og sidste mesterskab i Gruppe N i 1995 i en Peugeot 106 XSI. Siden hen kørte han NOSSCAR og efterfølgende DTC, hvor han i 2000 og 2001 kørte titlen hjem foran store navne som John Nielsen og Jason Watt. Efterfølgende har han bl.a. kørt Peugeot RCZ Cup i Frankrig og haft enkelte gæsteoptrædener på dansk grund.


Foto: Denner Photo
Henrik Sørensen holder sig normalt til Suzuki Swift Sport, men ikke denne gang i udlandet.

Kim Holmgaard startede i Yokohama Cup i 2001, og deltog herefter i serien gennem mange sæsoner. Først var det i 0-1600 klassen og siden hen også i den store 0-2000 klasse. I 0-1600 klassen blev det til en enkelt sejr, inden at han kom op i den store klasse, hvor der kom flere sejre på CV’et. De senere år har han kørt mange internationale 12 og 24 timers løb, for både Danske hold som Perfection Racing, men også for udenlandske hold som Team Altran Peugeot, som han også vandt 24 timers løbet i Dubai sammen med i 2016. Dette års 24 timers løb var samtidig Holmgaards 13. 24 timers løb, siden at han begyndte at køre langdistanceløb. Så det er efterhånden blevet til mange timer bag rattet på de store, udenlandske baner.

Henrik Sørensen var med fra 1. sæson, da Yokohama Cup 0-1600 skiftede navn til 1600 Challenge i 2007. Suzuki havde begået en ny racerbil i form af Suzuki Swift Sport, og hvad ville så være mere naturligt for bilsælgeren fra Helsinge at hoppe i sådan en og give de andre baghjul? Racerbenzinen flød allerede i blodet fra hans far, da han havde kørt asfaltbaneræs og Rallycross gennem mange år. Det blev både til en Pole Position samt 5 sejre, som han deltog i fra 2007 til 2013, kun afbrudt af nogle sæsoner i Suzuki Swift Cup. I 2013 kørte han den første Oldboys titel hjem i Yokohama 1600 Challenge, og besluttede herefter at trappe raceraktiviteter lidt ned, og i stedet fokusere på bilforretningen derhjemme. Dog blev det til nogle starter i historisk motorsport ved bl.a. Copenhagen Historic Grand Prix samt lejlighedsvis besøg i Yokohama 1600 Challenge. Efter 2 løb i DEC i efteråret 2016 sammen med brormand Peter, fik han så meget lyst til de lange løb, at han tog af sted til Dubai sammen med Team Eva Solo/K-Rejser i deres Peugeot RCZ – og med hjem fik han altså den helt store pokal.

Steffan Jusjong fik sin asfaltbanedebut i Yokohama 1600 Challenge i 2015, hvor han startede i en Suzuki Swift Sport. Med det samme viste han utrolig fart i bilen, men var ofte plaget af uheld. Han kørte dog flere sejre hjem i Rookiemesterskabet, hvor han sluttede på en flot 3. plads. I 2016 fik han smag på langdistanceløb og hoppede ind i Team Sally Racing’s blå og orange Renault Clio 3 til 24 timers løbet i Dubai og kørte en flot 4. plads hjem. Så havde langdistance bacillen for alvor bidt sig fast – og den fik endnu mere at leve af, da han senere på året snuppede en 3. plads ved 24 timers løbet på Silverstone. Denne placering blev så gentaget her ved 24 timers løbet i Dubai, og målet er nu at fortsætte i resten af 24H Series og forhåbentlig få endnu mere sølvtøj med hjem.


Foto: CN Photo
Steffan Jusjong startede hans asfaltbane karriere ud i en Suzuki Swift Sport i Yokohama 1600 Challenge. Han har dog et Renault hjerte som banker meget højt, så han føler sig hjemme i Clio’en.

Peter Obel startede med at køre asfaltbanesport i 2007, hvor han debuterede i Advan Cup, som også hørte under Kørerforeningen Gr. N. Efter nogle sæsoner her, fik han lyst til at køre langdistance, og sad herefter ”fast” i en Renault Clio 3 fra Team Sally Racing. Den første internationale sejr kom ved 12 timers løbet på Hungaroring i 2010, og fortsatte herefter hos teamet i både DEC samt flere udenlandske langdistanceløb. Han var også holdkammerat med Jusjong på Silverstone 2016, da teamet kørte en flot 3. plads hjem. Han har også været med til at køre både en samlet 2. og 3. plads hjem til Team Sally Racing i 24H Series i 2015 og 2016. Team Sally Racing, hvor far og søn – Jesper og Martin Sally Pedersen – også har været aktive deltagere i klassen, med gode resultater til følge.

Udover disse kørere har adskillige andre gjort sig positivt bemærket i toppen af både dansk og international motorsport.

Så selvom vi er klassen med nogle af de fysisk mindste biler, og nogle af de biler der larmer mindst ude på banerne, så bliver nogle af kørerne altså til noget stort.

Hvor længe mon at det varer inden at vi får en kører fra Yokohama 1600 Challenge at se på Le Mans…? Vi må se – vi kan ikke sige andet end der er nogle af kørerne som går med disse planer, og kun fremtiden vil vise, om det lykkes for dem.

Udgivet i Nyheder | Kommentarer lukket til Fra Gruppe N til internationale sejre

Yokohama 1600 Challenge sænker prisen

Yokohama 1600 Challenge har altid fokus på kørerne, og ønsker altid at gøre lidt ekstra for dem.

Derfor er vi glade for at kunne annoncere, at det bliver endnu billigere at køre i klassen i 2017.

Kørerforeningen Gr. N, der står bag Yokohama 1600 Challenge klassen, har besluttet at startgebyrerne i 2017 bliver sænket, så der stort set ikke er nogle undskyldninger, for ikke at stille op.

I 2017 vil løbene som køres på Padborg Park og Ring Djursland koste 2500kr pr løb, mens løbene på FDM Jyllandsringen koster blot 1500kr.! Dermed bliver det 250kr billigere at deltage på Padborg Park og Ring Djursland i 2017, end det var i 2016. På FDM Jyllandsringen sparer man hele 500kr.

Som tidligere annonceret, kommer 2017 kalenderen også til at bestå af et løb i Tyskland. Dette er efter ønske fra et stort flertal af kørerne, der svarede på et spørgeskema i efteråret 2016. Løbet på Lausitzring kommer til at koste 3750kr i startgebyr.
Det ved vi godt er en god slat mere end de Danske løb – men ser man samlet på det, med den rabat som vi har givet på de danske løb, så kommer alle startgebyrerne i 2017 sammenlagt blot til at udgøre 1250kr mere end i 2016 – og så er der endda 8 løb på kalenderen i år, modsat 7 sidste år. Og så er det faktisk et billigt løb i Tyskland hvad angår startgebyret, hvis man ser på det, på den måde.


Foto: Denner Photo
Stor variation blandt bilmærkerne samt tæt kørsel, er nogle af kendetegnene i Yokohama 1600 Challenge.

For at man kan deltage i Yokohama 1600 Challenge skal man være medlem af Kørerforeningen Gr. N. Dette koster 1600 kr for hele året, eller 500kr hvis man kun vil køre 1 løb. Dette beløb dækker fremstilling af startnumre og navne til bilerne samt klassens tekniske kontrol og div. andre ting.
Vi kommer igen i år til at have vores egen tekniske kontrol, der både vil holde øje med at bilerne overholder reglementet mekanisk, samt overholder vægt/effekt forholdet ved hjælp af dataloggere, som klassen har kørt med siden 2013.

Kørerforeningen Gr. N har sammen med DARC lavet et tilbud på klubmedlemskab for kørere i Yokohama 1600 Challenge, så man blot skal betale 500kr for at være medlem af en DARC mod normaltvis 650kr, for kørere der ikke deltager i Yokohama 1600 Challenge. Så her er der også lidt penge at spare for kørerne.

For at deltage i løbene i Danmark, skal man være i besiddelse af en B-licens til 850kr (eller U-B til 175kr, hvis du er under 18 år), og ønsker man at deltage i løbet på Lausitzring, skal man tilkøbe en starttilladelse til løb i udlandet. Det er den som før i tiden hed en EU licens. Det koster 300kr mere. Disse priser er faste DASU priser, så dem kan DARC ikke give noget rabat på, og de er det samme uanset hvilken klub du er medlem af.


Foto: JJ Media
Store flotte felter, som her ved Grand Prix Danmark 2016 på FDM Jyllandsringen, er noget som Yokohama 1600 Challenge leverer år efter år.

Dækpriserne for 2017 forbliver uændret, så tørvejrsdæk i 15/16 tommer koster 1335kr/1595kr mens regndæk koster 1465kr/1695kr. Alle dækpriser er ex. 10kr i miljøgebyr pr dæk. Alle priser er +moms. Og ydermere skal alle dæk fortsat købes gennem Gunnar Aaskov.

Hvis der er nogle spørgsmål omkring klassen, er I altid velkommen til at skrive til os på vores Facebook side, som findes på www.facebook.com/Yokohama1600Challenge – eller sende en mail til Brian@Blom-Motorsport.dk

Yokohama 1600 Challenge kalenderen 2017 bliver som følger (med forbehold for ændringer):

22. – 23. april FDM Jyllandsringen (DTC weekend)

29. – 30. april Padborg Park (Supertourisme)

10. – 11. juni Ring Djursland (DTC weekend)

14. – 15. juli Lausitzring (Tyskland)

18. – 20. august FDM Jyllandsringen (DTC weekend – Grand Prix Danmark)

02. – 03. september Padborg Park (Supertourisme – Night Race)

16. – 17. september Ring Djursland (Supertourisme)

30. sep. – 1. oktober FDM Jyllandsringen (DTC weekend)

Udgivet i Nyheder | Kommentarer lukket til Yokohama 1600 Challenge sænker prisen

Billige testdage forud for sæsonstart

Sorry you have no rights to view this entry!

Kommentarer lukket til Billige testdage forud for sæsonstart

Yokohama 1600 Challenge søger nummerplade sponsor

Yokohama 1600 Challenge er på jagt efter en eller 2 nummerplade sponsorer til 2017 sæsonen.

Kørerforeningen Gr. N, der står bag Yokohama 1600 Challenge, har råderet over forreste og bagerste nummerplade areal på alle bilerne som deltager i klassen, og det kunne vi godt tænke os at udnytte.

Hvis det lykkes at finde nogle sponsorer til dette, vil det være muligt at lave en masse nye tiltag som er til gavn for alle kørerne. Det kunne eksempelvis være billigere startgebyrer eller andre ting, der er interessante for kørerne.

Så er du et firma som har mod på at få eksponering i Danmarks fedeste og sjoveste racerklasse, med garanteret tv dækning ved mindst 4 ud af 8 weekender, og med masser af fans i paddock’en, der kan gå rundt og kigge på bilerne, så er det nu at du skal slå til.

Er du en kører der har en sponsor som kunne tænke sig lidt mere end blot at være sponsor på en bil, så er dette en gylden mulighed for det.

Det er mange år siden at nogen senest har udnyttet denne mulighed, så hvorfor ikke gribe muligheden og prøve noget helt nyt og anderledes?

I skrivende stund er vi over 20 tilmeldte biler til 2017 sæsonen, og i 2016 var vi mere end 20 biler til start i gennemsnit til hver løbsweekend.

Den garanterede TV dækning bliver på TV2 Sport samt TV2 Play, hvor vi i forbindelse med de 4 DTC weekender, er sikret mindst 1 heat på live tv.

Der er op imod 15.000 tilskuere på banerne til løbene, så der er masser af øjne der kommer forbi bilerne.

Det behøver ikke at være et stort nationalt eller multinationalt firma, så hvis Peters frisørsalon eller Bentes Pølsevogn har lyst til at sponsorere, så kan man såmænd også det. For hvor ellers får man mere end 20 rullende reklamesøjler, foran så mange øjne?

Er det noget som du har mod på, eller gerne vil høre mere om, så kontakt brian@blom-motorsport.dk allerede i dag. Så kan han fortælle mere om mulighederne.

Udgivet i Nyheder | Kommentarer lukket til Yokohama 1600 Challenge søger nummerplade sponsor

Husk også evt tilmelding til Rookie-, Oldboys- og/eller Ladies Cup

Sorry you have no rights to view this entry!

Kommentarer lukket til Husk også evt tilmelding til Rookie-, Oldboys- og/eller Ladies Cup

Sælges – Peugeot 307 1,6

Bilen er fra 2002 og ombygget til race i 2008. Den har de seneste tre sæsoner kørt Yokohama 1600 Challenge, men er også meget velegnet til eks. DEC, hvilket den også tidligere har deltaget i.

Der medfølger:
• 10 ekstra Ultraleggera fælge
• 10 fornuftige slicks
• 7 regndæk hvoraf to endnu ikke har kørt
• Spacer til alle hjul
• Mappe m. opsætning til samtlige baner, kvitteringer, dokumentationsmateriale m.m.
• En halv rulle orange folie
• Diverse bremsedele, køler, skærme, lygter, trækaksler m.m.
• Ekstra bagbro (ny)
• Ekstra bil (Peugeot 307cc) med mange gode dele, bl.a. forbro, tandstang, bremser, bærearme og stabilisatorstænger. Bilen er uden motor og gearkasse.
• Retteskinne til sporing

Kobling og tandrem er skiftet i august 2016. Sabelt seler godkendt til 2019. Sparco Sprint sæde godkendt til 2020. Nyt OMP ruskindsrat – kørt 1 sæson.
Bilen har været i kyndige hænder hos KK Autoteknik i september 2016. Rullet til 129hk/170Nm og er fantastisk velkørende.
Den har en stor revne i forruden, samt en mindre skade v. venstre bagskærm/panel, hvilket er rent kosmetisk.

Jeg sælger udelukkende denne dejlige vogn, grundet skift til en anden klasse. Med den rette chauffør bag rattet, har du en bil der nemt kan være med i den sjove ende af feltet.

Pris: 43.800,- / Afslag ved hurtig handel.

MICCAR RACING
Carsten Lorenzen
Tlf. 25 38 93 70
carstenracing@gmail.com

Udgivet i Sælges | Kommentarer lukket til Sælges – Peugeot 307 1,6

Godt nytår allesammen.

Godt nytår allesammen.

Husk nu at passe på med fyrværkeriet – I skulle jo også gerne kunne køre eller komme ud på banen og kigge på racerløb i 2017.

Her ca 12 timer før vi hopper ind i 2017 er vi allerede 17 tilmeldte kørere til næste sæson – det er jo helt fantastisk! Hvis I skal ud at køre næste år – enten fuld sæson, udvalgte løb eller bare en enkelt start, så gå gerne ind på nedenstående link og tilmeld jer allerede i dag. Hvem ved – måske hopper vi ind i 2017 med 20 kørere tilmeldt ved midnat… Kunne det ikke være lidt sjovt? 🙂

HUSK – Vi har både udlandsløb i Lausitzring samt Night Race på Padborg Park på 2017 kalenderen. Så der bliver masser af nye udfordringer for kørerne.

Kørertilmelding Yokohama 1600 Challenge

Udgivet i Ikke-kategoriseret | Kommentarer lukket til Godt nytår allesammen.

Yokohama 1600 Challenge kalenderen 2017 er klar

Yokohama 1600 Challenge har nu 2017 kalenderen klar.

Det bliver måske den bedste kalender i klassens mangeårige historie, hvor der bliver masser af nye udfordringer for kørerne.

Mesteren i Yokohama 1600 Challenge 2017 kan ligesom i de foregående sæsoner også føje titlen DIF Danmarksmester til CV’et.

Sæsonen kommer til at bestå af 8 løbsweekender, hvor der køres på alle de danske baner – og så en lille ekstra bonus i udlandet…

Sæsonen starter på FDM Jyllandsringen den 22.-23. april, inden at vi besøger Padborg Park weekenden efter. Midt i juni måned er vi et smut forbi Ring Djursland, inden at vi i juli måned skal have passet fundet frem.


Foto: JJ Media
Sæsonen starter og slutter på FDM Jyllandsringen

Den 14.-15. Juli skal vi køre et løb på Lausitzring i Tyskland, så klassen for første gang siden 2012 har et udlandsløb. Klassen har tidligere gæstet Lausitzring tilbage i 2002, men siden da har banen fået et lidt andet layout.

Herefter følger en måneds sommerferie, hvorefter vi så starter efterårssæsonen ud med Grand Prix Danmark på FDM Jyllandsringen, hvilket traditionelt set er et højdepunkt for mange kørere.

Men 14 dage senere kommer vi til noget helt andet – en helt anden disciplin, kan man næste kalde det. Der deltager Yokohama 1600 Challenge nemlig i Night Race på Padborg Park, hvor klassen er blevet lovet at et af heatene vil blive kørt i mørke. Så det er endnu en ny udfordring for kørerne.

To uger senere besøger vi Ring Djursland for 2. gang i år, hvorefter sæsonfinalen foregår sidste weekend i september på FDM Jyllandsringen.


Foto: JJ Media
Bakkerne på Ring Djursland besøges 2 gange i 2017.

Dermed er der lagt op til en god, varieret kalender, som kørerne efterspørger. Vi har i klassen spurgt nuværende og tidligere kørerne om hvad de kunne tænke sig, og der var et udlandsløb og night race blandt det der blev nævnt som interessante løb, som ikke var på 2016 kalenderen.

Yokohama 1600 Challenge har en stor fokus på omkostningerne for kørerne, og vi vil gerne blive ved med at være den billigste asfaltbanesportsklasse, som man kan køre i Danmark. Det er i skrivende stund muligt at købe en bil, som har været på podiet 3 gange i 2016, til under 30.000kr. En fuld sæson incl. brændstof, dæk, bremser og andre diverse småting kan gøres for under 30.000kr. Nogle kørere vælger også blot at køre enkelte løb i sæsonen, hvis de kører på husholdningsbudgettet.

De helt endelige startgebyrer for 2017 sæsonen vender vi tilbage med, da Kørerforeningen Gr. N i øjeblikket arbejder hårdt på at gøre det endnu billigere for kørerne – og det krydser vi selvfølgelig fingre for at det lykkes.


Foto: JJ Media
Lysene på bilerne skal tændes, når der skal køres Night Race på Padborg Park.

Udover det generelle DIF Danmarksmesterskab køres der også om et Rookiemesterskab, for nye kørere som maximalt har kørt 2 asfaltbaneløb før. Vi har et Oldboysmesterskab for kørere på 45 år og opad samt en Ladies Cup for klassens kvindelige deltagere.

Skal du være kører nummer 242, der er startet i klassen siden År 2000?

Skal du være kører nummer 50, der tager Pole Position i klassen?

Skal du være kører nummer 66, der tager en løbssejr?

Skal du være kører nummer 97, der bestiger podiet?

Vi har siden År 2000 i gennemsnit været over 21 biler til start i hver eneste weekend. Hvilke andre klasser kan prale over så højt et gennemsnit, fordelt over så mange sæsoner?

Hvad venter du på? Læs mere om klassen på www.yokohamacup.dk og tilmeld dig samme sted.

Yokohama 1600 Challenge kalenderen 2017 bliver som følger (med forbehold for ændringer):

22.-23. april         FDM Jyllandsringen (DTC weekend)

29.-30. april        Padborg Park (Supertourisme)

10.-11. Juni        Ring Djursland (DTC weekend)

14.-15. Juli        Lausitzring (Tyskland)

18.-20. August    FDM Jyllandsringen (DTC weekend – Grand Prix Danmark)

02.-03. September    Padborg Park (Supertourisme – Night Race)

16.-17. September    Ring Djursland (Supertourisme)

30. sep -1. Oktober    FDM Jyllandsringen (DTC weekend)

Udgivet i Nyheder | Kommentarer lukket til Yokohama 1600 Challenge kalenderen 2017 er klar

Yokohama 1600 Challenge klar til 2017 – er du?

Yokohama 1600 Challenge er klar til endnu en fed sæson i 2017.

Vi er Danmarks billigste og ikke mindst sjoveste banesportsklasse at deltage i.

Og så har vi både et generelt mesterskab, samt et for Oldboys (+45år), et for Rookies (uanset alder, bare du max har kørt 2 asfaltbaneløb før), samt et for Ladies (giver vist sig selv).

Kørerne kører fedt race ude på banen, og hygger sig bagefter i paddocken, hvor der også bliver givet en hjælpende hånd, hvis en konkurrent har brug for det, eller et godt råd i ny og næ, til de nye kørere i klassen.

11 kørere har indtil videre officielt tilmeldt sig serien, og nummer 12, 13 og 14 er med garanti også klar – de er bare for generte til at udfylde tilmeldingsskemaet endnu, selvom deres nye biler allerede holder, eller er tæt på at holde køreklare hjemme i garagerne 😉 Hvis du ønsker at holde dit bilvalg hemmeligt for offentligheden lidt endnu, er det tilladt at skrive TBA udfor bilmodellen i tilmeldingen.

I øjeblikket er vi ved at ligge sidste hånd på kalenderen som, hvis alle aftaler kommer på plads, bliver den måske bedste kalender i klassens historie – men det skal vi nok melde ud ligeså snart at den er godkendt af DASU.

Går du også med en drøm om at blive en del af Danmarks bedste standardvognsklasse, så tilmeld dig allerede idag. Linket finder du nederst i denne post.

Jamen, er sådan noget motorsport ikke dyrt ?

Det behøver det ikke at være.
I skrivende stund er der køreklare racerbiler til salg til under 30.000 – bl.a. også en bil som har været på podiet 3 gange i denne sæson. Men er du til noget lidt nyere, findes disse også for enhver smag. Bl.a. DM1’eren og DM2’eren fra 2016 kan stadig erhverves, hvis der er nogen der er interesseret i dette. Tjek opslagstavlen på Yokohamacup.dk

Ok, nu har jeg så fået købt bilen – så er det vel dyrt at køre en sæson?

Nej – hvis man kører en fuld sæson på et helt skrabet budget uden nogen former for uheld, kan man gøre det for under 30.000 i startgebyrer, bremseklodser, dæk, olie + andre småting. Dertil kommer transport til og fra banen samt forplejning, som selvfølgelig er afhængig af hvor langt at du bor fra banen. Danmarksmesteren 2015 brugte under 50.000kr + transport/forplejning! Så det kan lade sig gøre, at køre (og vinde) til meget fornuftige priser.

Du må deltage i klassen fra den dag at du fylder 14 år, så hvorfor ikke tage springet ud af gokarten, og hoppe i en rigtig bil med gearskifte og kobling – og måske endda bruge færre penge på en sæson end du bruger idag?

Har du aldrig kørt før, jamen så er der også plads til dig i klassen. Vi har debutanter som er både u18 og +50 år. Så det er aldrig for tidligt eller for sent at starte.

Jamen, jeg kan ikke følge med alle de unge knægte.

Jo du kan! Og hvis du stadig tvivler, så havde vi altså en kører på 70 år, som kørte top 10 tider og placeringer adskillige gange i 2016. Men fylder du 45 år eller er der over i 2017, kan du også deltage i Oldboysmesterskabet. Her bliver kæmpet mindst ligeså intenst, som i kampen om det generelle mesterskab.

Er du pige, er vi sikre på at Ladies Cup vinderen fra 2016 helt sikkert ser frem til noget konkurrence. Så hop i kørerdragten og prøv – og husk, at du stadig kører mod alle drengene, og har mulighed for at slå dem, ligesom vi så Michelle Gatting gøre i DTC eller Christina Nielsen i IMSA. Så det er bare at give den noget gas.

Hvis du tilmelder dig Kørerforeningen Gr. N allerede idag, får du alle nyhederne lidt før alle andre får dem + der altid er nogle nyheder som kun tilgår klassens kørere forud for sæsonstarten i april.

Og husk – har du nogle spørgsmål, så skriv endelig. Så skal vi nok være behjælpelige med at svare på det, hvad enten det drejer sig om køb eller leje af bil, licens, hvordan en weekend foregår eller hvad end det måtte være.

Tilmeldingen foregår via dette link – og vi håber at vores indbakke bliver rødglødende med tilmeldinger nu 😊

Dette opslag kommer også på klassens facebook side senere idag kl. 17.00, så del det gerne derinde, så dine venner også kan se det. 

Facebook siden finder du her:

www.facebook.com/Yokohama1600Challenge

 

Tilmeldingen til Yokohama 1600 Challenge foregår her:

http://www.yokohamacup.dk/koererforeningen/koerertilmelding-yokohama-1600-challenge/

Udgivet i Nyheder | Kommentarer lukket til Yokohama 1600 Challenge klar til 2017 – er du?